Menu

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

PARIS RECEIPT SMASH INTO PIECES

Nous avons eu la chance de découvrir ce groupe de rock Suédois en première partie de STARSET le 06 mars 2023, à l’Elysée Montmartre. L’énergie débordante et le style nous a transporté dans leur univers fort sympathique et atypique. Après qu’Adam Smash m’ait saisi la main lors de son concert et accueillie pour une séance photo post show, nous avons espéré leur prochaine venue un jour en France.

We had the chance to discover this Swedish rock band up as the first part of STARSET on March 6, 2023, at the Elysée Montmartre. The boundless energy and style transported us into their very friendly and atypical world. After Chris Adam grabbing my hand during their concert and welcoming me for a post-show photoshoot, we looked forward to their next visit to France one day.

Tournée Européenne de SMASH INTO PIECES

Ca y est, nous somme en mai de mémoire et l’annonce tombe sur les réseaux sociaux : SMASH INTO PIECES annonce sa tournée Européenne et posera ses sons à Paris, au Petit Bain, le 22 novembre 2023.

Pas une seconde à perdre, ça tombe pile le jour de l’anniversaire de ma mère, elle qui ne le fête jamais, cette fois, elle est comme une gosse qui attend son cadeau !

Dans la foulée, on file chercher nos places à la billeterie du centre commercial qu’on stock précieusement en attendant le jour J et comme ma mère ne procrastine jamais, parfois à tort, elle réserve dans la foulée un petit hôtel (Jack’s Hôtel) bien cool et surtout bien placé, à une dizaine de minutes de marche du lieu du concert.

Une fois l’esprit libre et rassurées de savoir que tout est ok de ce côté là, on se met en quête du billet de train le plus adapté et le moins cher pour limiter les frais. On part sur un OuiGo comme la dernière fois, pas cher, franchement correct et comme nous n’avons jamais eu de déconvenue avec la SNCF, on prie pour que cela continue. Au pire, comme dit ma mère, on prend la voiture et basta mais bon, elle affiche un gros 210 000 km au compteur de ses 16 ans et il faut ménager cette petite essence sans direction assistée…

Les jours passent, les semaines aussi et le 12 septembre 2023, à 22h20, Damien (groupe Ephemeral Machine) envoie un message sur l’Insta de ma mère : « Salut, les VIP pour Smash sont tout juste dispo ». Elle cherche où les trouver sans grand succès (faudra penser à adapter tes verres à ta vue Maman ahahah) et vient me trouver dans ma chambre pour m’annoncer cela alors que je m’endormais juste. « Nan mais t’es sérieuse, on verra ça demain lui dis-je d’un ton agacé, là je dors, ils ne vont pas disparaitre dans la nuit ! ». Inutile de vous dire qui est l’ado dans ces moments là… Elle a finalement trouvé et réservé les deux accès VIP. Plus qu’à patienter jusqu’au 22 novembre prochain. Bien évidement, le concert se joue en sold-out.

European Tour

That’s it, it’s May from memory and the announcement falls on social networks: SMASH INTO PIECES announces its European tour and will perform its sounds in Paris, Petit Bain, on November 22, 2023. Not a second to lose, it falls right on my mother’s birthday, who never celebrates it, this time, she is like a kid waiting for her present! At the same time, we go to get our tickets at the shopping center ticket office which we store carefully while waiting for the big day and as my mother never procrastinates, sometimes to a fault, she immediately reserves a very cool and above all nice little hotel (Jack’s Hotel). located, about ten minutes walk from the concert venue. Once our mind is free and reassured to know that everything is ok on this side, we start looking for the most suitable and cheapest train ticket to limit costs. We’re going on an OuiGo like last time, cheap, really decent and as we never had any disappointments with the SNCF, we pray that this continues. At worst, as my mother says, we take the car and that’s it, but hey, it has a whopping 210,000 km on the clock for its 16 years and we have to take care of this little gasoline without power steering… The days pass, the weeks too and on September 12, 2023, at 10:20 p.m., Damien (Ephemeral Machine) sends a message on my mother’s Insta: « Hi, VIPs for Smash are just available ». She looks for where to find them without much success (you’ll have to remember to adapt your glasses to your eyesight, Mom ahahah) and comes to find me in my room to tell me this while I was just falling asleep. “No, but you’re serious, we’ll see about that tomorrow,” I said to her in an annoyed tone, “I’m sleeping now, they’re not going to disappear in the night!” No need to tell you who the teenager is in these moments… She finally found and reserved the two VIP accesses. All you have to do is wait until November 22. Obviously, the concert is sold out.

Rebondissement

C’est le 20 septembre que tombe un communiqué par mail de SIP: au vue de la demande croissante des fans, des nouvelles places sont rouvertes et finalement, le concert est déplacé à La Machine du Moulin Rouge, juste l’opposé de l’hôtel réservé… Et pour limiter les frais, la chambre n’était pas modifiable, pas remboursable. L’idée d’un Paris By Night en métro avec moi ne branchait pas trop ma mère qui pour avoir vécu à Paris dans sa jeunesse, connait les aléas d’être une femme dans certains quartiers. Elle ne voulait pas m’y exposer, elle a donc décidé de réserver, comme pour STARSET, le même chauffeur VTC de chez TaxiVTCParis. Un service impeccable et dont la qualité et gentillesse des chauffeurs font que leur numéro est dans le répertoire de ma mère et nous passerons par eux pour chaque future accréditation de concert. Sécurité, fiabilité et tranquillité d’esprit.

Le jour J arrive enfin, ma mère avait posé trois jours de congés juste pour ce concert et on a prévenu mon centre de formation que je n’irais pas en cours sur ces mêmes jours. Comme c’est une formation musicale que je fais, ils ont bien compris et accepté sans souci.

Nous arrivons devant la salle de la Machine du Moulin Rouge avec quasi 4h00 d’avance et prenons un café viennois dans un bar jouxtant la salle ce qui nous a permis de voir le staff de la première partie déballer encore quelques cartons de merch.

Twist

It was on September 20 that a press release came from Smash: in view of the growing demand from fans, new places were reopened and finally, the concert was moved to La Machine du Moulin Rouge, just the opposite of the reserved hotel… And to limit costs, the room was not modifiable, not refundable. The idea of ​​a Paris By Night in the metro with me didn’t really appeal to my mother who, having lived in Paris in her youth, knows the hazards of being a woman in certain neighborhoods. She didn’t want to expose me to it, so she decided to book, as for STARSET, the same VTC driver from TaxiVTCParis. Impeccable service and the quality and kindness of the drivers mean that their number is now in my mother’s directory and we will go through them for each future concert accreditation. Security, reliability and peace of mind. The big day finally arrived, my mother had taken three days off just for this concert and my school was informed that I would not go to class on these same days. As I am doing a musical school, they understood and accepted without any problem. We arrived in front of the Moulin Rouge Machine room almost 4 hours early and had a coffee in a bar adjoining the room which allowed us to see the staff of the first part unpacking a few more boxes of merch.

Nous prenons place dans la file, devant nous, des têtes qui ne nous sont pas inconnues puisque nous les avons croisées à STARSET également. Damien nous rejoins très vite et la discussion s’installe dans une ambiance chaleureuse qui réchauffe un peu le climat.

We take our place in the line, in front of us, faces that are not unfamiliar to us since we also met them at STARSET. Damien joins us very quickly and the discussion settles into a warm atmosphere which warms up the climate a little.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
En arrière plan, on retrouve le petit groupe déjà rencontré sur Starset avec, de gauche à droite : avec Daphnée, Chloé, Sam, Moi et Damien (Ephemeral Machine), d’autres amis nous rejoindrons comme Anouchka plus tard…

In the background, we find the small group already met on Starset with, from left to right: with Daphnée, Chloé, Sam, Me and Damien (Ephemeral Machine), other friends will join us later…

La salle n’est pas très grande et surtout, aucun espace pit-photo n’est présent. Cela va forcément compliquer les prises de vue et la configuration de cette dernière ne laisse pas beaucoup d’originalité dans le shooting. Le concert étant sold-out, il n’existera donc que peu d’endroit pour que ma mère puisse faire ses photos, à savoir au ras de scène et à l’opposé avec son 70-200 dans la foule. Mais c’est mal la connaître, elle va nous montrer que tout se tente, quitte à se flinguer les chevilles dans une posture improbable ou d’aller au culot faire une demande qui sera acceptée…

The room is not very large and above all, there is no photo pit space. This will inevitably complicate the shots and the configuration of the latter does not leave much originality in the shooting. The concert is sold out, so there will only be a few places for my mother to take her photos, namely at stage level and on the opposite side with her 70-200 in the crowd. But it’s not knowing her well, she’s going to show us that anything can be tried, even if it means shooting one’s ankles in an improbable posture or having the nerve to make a request that was accepted…

Ouverture des accès

Go ! L’accès aux 20 privilégiés VIP est lancé. Les places étaient vraiment limitées et je comprends mieux maintenant pourquoi ma mère était au taquet pour les avoir… Nous récupérons nos accréditations photos et presse et après un bon exposé du déroulement en anglais par un membre du staff, et la remise des goodies VIP, nous accédons à la salle. Assez rapidement, une fois tous bien installés, le groupe arrive sur scène avec Emanuel Magnil en remplacement de Benjamin Jennebo, retenu pour un événement personnel.

Opening of access

Go! Access to the 20 privileged VIPs is launched. The places were really limited and I understand better now why my mother was so eager to get them… We collected our photo and press accreditations and after a good presentation of the proceedings in English by a member of the staff, and the presentation of VIP goodies , we access the room. Quite quickly, once everyone is well settled, the group arrives on stage with Emanuel Magnil replacing Benjamin Jennebo, retained for a personal event.

Ils ont ambiancé la salle sur deux chansons (« Merry Go Round » et « Like This! ») avant de nous réserver un temps privé individuel d’échange et de photo souvenir. Je leur ai apporté une spécialité de ma ville, le fameux Gâteau Nantais, à base d’amande et de rhum. J’étais super contente de ce moment intime comme tous les autres d’ailleurs, tous émus. Ils ont pris le temps nécessaire à tous nous recevoir quitte à empiéter sur l’heure d’ouverture de l’accès aux autres fans sans accès VIP.

They entertained the room with two songs (« Merry Go Round » and « Like This! ») before giving us private, individual time for discussion and souvenir photos. I brought them a specialty from my town, the famous Gâteau Nantais, made with almonds and rum. I was super happy with this intimate moment like all the others, everyone was moved. They took the time necessary to receive us all, even if it meant encroaching on the opening time for access to other fans without VIP access.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Première partie de SMASH INTO PIECES : CYAN KICKS

Il ne faut jamais se fier à une image ou un son trouvé sur internet. J’étais un peu dubitative sur ce groupe au regard de ce que j’avais vu en ligne et j’avais vraiment peur de ce que je pourrais découvrir… Et bien j’ai pris une très belle claque !!!

20h00 tapante, l’obscurité envahit la salle avant de céder la place à des jeux de lumières parfaitement réglés.

A débarqué sur scène un petit bout de Femme animée de rage et de douceur, d’une force et de présence scénique, accompagnée par son bassiste Leevi, son guitariste Niila et son batteur Pietari qui malheureusement mal situé sur scène, n’a pas permis d’avoir de photo individuelle.

Part one: CYAN KICKS

You should never trust an image or sound found on the internet. I was a little doubtful about this group based on what I had seen online and I was really afraid of what I might discover… Well I took a really good slap!!! 8:00 p.m. sharp, darkness invades the room before giving way to perfectly adjusted light shows. A little woman, animated by rage and gentleness, with strength and stage presence, landed on stage, accompanied by her bassist Leevi, her guitarist Niila and her drummer Pietari who unfortunately was poorly located on stage, did not allow to have an individual photo.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Susanna Alexandra a fait un show stupéfiant, jouant avec le public non stop et sans faille. CYAN KICKS nous a servi pas moins de 9 titres, allant de « I never said 4ever » à « Hurricane » en passant par, entre autres, « Addicted » et « Gasoline ».

Susanna Alexandra put on a stunning show, playing with the audience non-stop and flawlessly. CYAN KICKS served us no less than 9 titles, ranging from « I never said 4ever » to « Hurricane » including, among others, « Addicted » and « Gasoline ».

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

La découverte fut énorme, le retournement indéniable et d’un avis général, c’est un groupe à suivre qui nous a tous percutés.

The discovery was enormous, the turnaround was undeniable and in general opinion, it is a group to follow who struck us all.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

C’était la première fois que CYAN KICKS jouait en France et le groupe a clairement fait part de son étonnement d’un si grand accueil pour une première partie.

It was the first time that CYAN KICKS played in France and the group clearly expressed their astonishment at such a great reception for a first part.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Le titre « Hurricane » a été repris par la foule sur le refrain, il faut dire que ce groupe Suédois avait porté cette chanson à l’Eurovision 2022 à la seconde place.

The title “Hurricane” was taken up by the crowd on the chorus, it must be said that this Swedish group had taken this song to Eurovision 2022 in second place.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Le public a été réceptif et conquis et il y a fort à parier que l’on retrouve les mêmes visages dans la foule lors de leur prochaine venue Parisienne en 2024 semble-t-il si mes informations ne sont pas erronées.

The public was receptive and won over and it is a safe bet that we will find the same faces in the crowd during their next Parisian visit in 2024 if my information is not incorrect.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Tu veux les découvrir? Je te comprends, fonces ! Tu trouveras ci-dessus le lien vers leur univers et la set-list qu’ils nous ont joué pour retrouver les morceaux !!!

Do you want to discover them? I understand you, go for it! Above you will find the links to their universe and the set list that they played for us to find the songs!!!

SetList :

01 – I Should Stop Acting Cool (Intro)
02 – I Never Said 4ever
03 – Wish You Well
04 – Can’t Get You Out Of My Bed
05 – Someone Like You
06 – Into You
07 – Addicted
08 – Invincible
09 – Feathers
10 – Gasoline
11. Hurricane

Changement de plateau

Les lumières se rallument après une ovation générale à CYAN KICKS. Ma mère se fraye un chemin pour me rejoindre, brandissant son appareil photo tant pour le protéger des mouvements de la foule que pour faire comprendre qu’elle ne s’incruste pas devant les gens pour prendre une meilleure place en tant que fan. Il faut saluer le public qui est très compréhensif et qui, à ce jour, n’a jamais grogné pour la laisser passer. Il faut dire qu’elle fait toujours attention aux fans en respectant leur moment où ils filment eux même avec leur téléphone, se baissant toujours pour limiter la gêne visuelle, restant rarement devant pour que tous profitent pleinement du spectacle qu’ils sont venus voir. Ce doit être un donnant-donnant que le public à bien compris dans un respect mutuel.

Change of stage

The lights come back on after a general ovation to CYAN KICKS. My mother pushes her way to join me, holding up her camera both to protect it from the movements of the crowd and to make it clear that she is not intruding in front of people to get a better place as a fan. We must salute the public who are very understanding and who, to this day, have never grumbled to let her pass. It must be said that she always pays attention to the fans by respecting their moment when they film themselves with their phone, always bending down to limit visual disturbance, rarely staying in front so that everyone can fully enjoy the show they have come to see. It must be a give and take that the public understands well with mutual respect.

Smash Into Pieces

De nouveaux, l’obscurité envahit la salle et le silence se fait ressentir avant de scander le nom du groupe sous des applaudissements.

Le premier à arriver sur scène est le mystérieux batteur, Apoc, donc personne encore ne connait l’identité réelle, façonnant ainsi le côté insolite du groupe.

Smash Into Pieces

Once again, darkness invades the room and silence is felt before chanting the name of the group to applause. The first to arrive on stage is the mysterious drummer, Apoc, so no one yet knows the real identity, thus shaping the unusual side of the group.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Il est suivi par Emanuel qui a très brillamment remplacé Benjamin, absent sur cette date.

He is followed by Emanuel who very brilliantly replaced Benjamin, who was absent on this date.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Arrive ensuite Per, l’autre guitariste charismatique du groupe.

Then arrives Per, the other charismatic guitarist of the group.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Arrive enfin Chris Adam dont la voix est reconnaissable dès les premières notes !

Finally arrives Chris Adam whose voice is recognizable from the first notes!

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Et c’est parti pour un festival de pas moins de 18 chansons qui seront toutes menées à la perfection. SIP commence le show avec « Flow » et va rendre le public explosif en enchaînant avec « Wake up ». La magie SIP opère avec une scénographie que l’on ne retrouve pas ailleurs.

Chris Adam illumine le public en jouant avec lui pendant que ce dernier entonne sans discontinuer les paroles du groupe qui est pour la première fois, une tête d’affiche Française.

And here we go for a gig of no less than 18 songs which will all be performed to perfection. SIP starts the show with “Flow” and will make the audience explosive by continuing with “Wake up”. The SIP magic operates with a scenography that cannot be found elsewhere. Chris Adam lights up the audience by playing with him while the latter continuously sings the words of the group which is, for the first time, a French headliner.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Après « Out of Here », le batteur nous offre un solo musical dont on se souviendra. Sa batterie électronique Roland dont la grosse caisse s’apparente à une acoustique, fait vibrer la salle et les coeurs.

Un moment assez drôle, c’est quand Per a cassé sur la même chanson 3 cordes de sa guitare (qui témoigne que quand il joue il ne fait pas semblant !). Pendant son absence pour les changer, Chris présente un peu plus Emanuel avec une certaine pointe d’humour, en précisant qu’ils l’ont choisi car c’est un bon guitariste qui a des biceps et que en plus, il est célibataire. Cela n’a pas duré, des hurlements hystériques ont retenti dans la salle.

After « Out of Here », the drummer offers us a musical solo that we will remember. Its Roland electronic drums, whose bass drum is similar to an acoustic one, makes the room and hearts vibrate. A pretty funny moment was when Per broke 3 strings on his guitar on the same song (which shows that when he plays he doesn’t pretend!). During his absence to change them, Chris presents Emanuel a little more with a certain touch of humor, specifying that they chose him because he is a good guitarist who has biceps and what’s more, he is single. It didn’t last, hysterical screams rang out in the room.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Saisissant de l’instant où Chris Adam échange avec son public en attendant le retour de Per, une fan tend une pancarte pour demander au groupe s’il peut chanter « Everything They S4Y ». Instant épic car après un échange avec son public, Chris annonce qu’il ne se souvient pas trop des paroles car il ne l’a pas joué depuis longtemps mais offre néanmoins le refrain à capella à cette fan qui gardera en elle ce moment d’échange comme quelque chose de magique et de personnel.

Capturing the moment when Chris Adam interacts with his audience while waiting for Per’s return, a fan holds out a sign to ask the group if they can sing « Everything They S4Y ». Epic moment because after an exchange with his audience, Chris announces that he doesn’t really remember the lyrics because he hasn’t played it for a long time but nevertheless offers the chorus a cappella to this fan who will keep this moment of exchange as something magical and personal.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Le retour sur scène de Per permet d’avoir une photo du groupe dans sa globalité et quand je vous disais que ma mère n’allait pas se contenter de la fosse pour avoir une photo d’ensemble, je ne vous ai pas menti. Elle a grimpé au balcon droit de la scène qui n’offrait pas une super vue et est allée trouver une personne d’une des deux régies, la plus haute et la plus centrale, dont l’accès était condamné par une chaîne où seul le personnel peut rentrer. Après un rapide échange avec le côté naturel et souriant de ma mère pour ceux qui la connaissent et hop, un membre du staff lui a offert la possibilité de venir en régie et d’y rester « à loisir » le temps pour elle d’avoir des photos plus globales. Un très très grand merci à ce charmant Monsieur qui a contribué à sa manière à la réussite des photos de groupe.

Per’s return on stage allows us to have a photo of the group as a whole and when I told you that my mother was not going to be satisfied with the pit to have an overall photo, I did not lie to you. She climbed to the right balcony of the stage which did not offer a great view and went to find a person from one of the two control rooms, the highest and most central, access to which was blocked by a chain where only the staff can return. After a quick exchange with the natural and smiling side of my mother for those who know her and presto, a member of the staff offered her the possibility of coming to the management and staying there « at leisure » while she had time to have more global photos. A very, very big thank you to this charming gentleman who contributed in his own way to the success of the group photos.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Le show continue

Les chansons s’enchainent au rythme endiablé des guitaristes qui se livrent à un jeu de cordes et offrent une mise en scène mémorable. Emanuel a sans aucune difficulté trouvé sa place parmi l’entité de SIP et, allié de Per, ont fait chauffer la salle par leur présence et charisme.

The show continues The songs follow one another to the frenzied rhythm of the guitarists who play strings and provide a memorable setting. Emanuel without any difficulty found his place among the SIP entity and, ally of Per, heated up the room with their presence and charisma.

Chris Adam les rejoint et la présence en fond de scène d’Apoc complète le quator qui a définitivement trouvé son public Français, lequel n’a pas finit de grossir.

Chris Adam joins them and the presence in the background of Apoc completes the quartet which has definitely found its French audience, which continues to grow.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Les deux tiers du concert sont déjà bien entamé et le public est toujours au taquet, j’ai l’impression que l’on nous vole du temps, ce n’est pas possible autrement. Comment serait-il possible que nous arrivions déjà vers la fin alors que nous avons tous l’impression que la soirée commence juste..???

SIP entonne une cover de Tears For Fears en reprenant magistralement le titre « Mad World ». Chanson reprise de nombreuses fois, il semble indéniable que cette prestation fut une des meilleures qu’il m’est été donné d’entendre.

Les mots manquent à cet instant où j’écris ce LR car l’émotion est présente et les photos ravivent les souvenirs, nouant la gorge. Profitons ensemble de quelques images et de l’instant où Per fixe l’objectif de l’appareil photo de ma mère…

Two thirds of the concert are already well underway and the audience is still on edge, I have the impression that time is being stolen from us, it is not possible otherwise. How could it be possible that we are already nearing the end when we all feel like the evening is just beginning..???

SIP sings a cover of Tears For Fears, masterfully covering the title « Mad World ». A song covered many times, it seems undeniable that this performance was one of the best I have ever heard. Words are lacking at this moment when I write this LR because the emotion is present and the photos revive the memories, making the throat tight. Let’s enjoy some pictures together and the moment when Per stares into the lens of my mother’s camera…

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

This is the end or not the end…

Alors que nous pensions tous que la fin était arrivée, SIP nous réserve une belle petite surprise lorsque les notes de « Boomerang » résonnent à nos oreilles. Il est rejoint par la brillantissime Susanna des CYAN KICKS pour un duo de choc et d’enfer !

This is the end or not the end… Just when we all thought the end had come, SIP has a nice little surprise in store for us when the notes of “Boomerang” ring in our ears. He is joined by the brilliant Susanna from CYAN KICKS for a shocking and hellish duet!

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

On devine avec une grande facilité la complicité des deux chanteurs et l’union scénique qu’ils nous ont offert transpire autant de générosité que de perfection. Quand la passion et la simplicité sont réunies, le résultat est communicatif et perceptible.

We can easily guess the complicity of the two singers and the stage union that they offered us exudes as much generosity as perfection. When passion and simplicity come together, the result is communicative and perceptible.

Six Feet Under

Ca y est, le moment que personne ne veut voir, entendre ou admettre est arrivé. La dernière chanson va être explosive puisqu’il s’agit de « Six Feet Under », titre qui a fini en troisième position à la sélection internationale de Suède. Je les aurais bien vu grand gagnant de l’Eurovision mais qu’importe, ils ont largement gagné tout le reste et haut la main et le plus important étant de conquérir son public. SIP n’a plus à faire ses preuves, son public est là, bien là et l’attend pour la prochaine tournée.

Six Feet Under

That’s it, the moment that no one wants to see, hear or admit has arrived. The last song is going to be explosive since it is “Six Feet Under”, a title which finished in third position in the Swedish international selection. I would have seen them as big winners of Eurovision but whatever, they won everything else hands down and the most important thing being to conquer their audience. SIP no longer has to prove himself, his audience is there, there and waiting for them for the next tour.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES
PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Pour les découvrir ou redécouvrir, tu trouveras le lien ci-dessous avec leur monstrueuse setlist !!!

To discover or rediscover them, you will find the link below with their monstrous setlist!!!

Setlist :
01 – Flow
02 – Wake Up
03 – Glow in the Dark
04 – Big Bang
05 – Let Me Be Your Superhero
06 – Arcadia
07 – All Eyes on You
08 – Out of Here
09 – Running Away From Home
10 – Higher
11 – Broken Parts
12 – Deadman
13 – Vanguard
14 – Sleepwalking
15 – Forever Alone
16 – Mad World (cover de Tears For Fears)
17 – Boomerang (feat. Susanna de Cyan Kicks)
18 – Six Feet Under

Dédicace et papotage

Ce qui a été incroyable, c’est le temps que les deux groupes ont consacrés à leur fans. Rare autant de respect vis à vis de leur public. Ils se sont assis tranquillement et on pris le temps nécessaire d’échanger individuellement avec chaque personne, malgré la sécurité qui commençait un peu à faire pression pour la fermeture du lieu. Chris Adam a pris la parole en annonçant qu’il y avait encore beaucoup de monde et sur le ton de la plaisanterie, a dit qu’il serait là demain au pire des cas pour signer et échanger. Il n’aura pas eu besoin de revenir, il n’était pas décidé à laisser son public, et son public n’était pas décidé à revenir non plus !

Dedication and chat

What has been incredible is the amount of time both bands have devoted to their fans. Rare as much respect towards their audience. They sat quietly and took the necessary time to talk individually with each person, despite security starting to put pressure on the place to close. Chris Adam took the floor announcing that there were still a lot of people there and in a joking tone, said that he would be there tomorrow at worst to sign and trade. He wouldn’t have needed to come back, he wasn’t decided to leave his audience, and his audience wasn’t decided to come back either!

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

CYAN KICKS a fait de même, tout le groupe était présent pour quelques mots et même ma mère qui apprend l’anglais depuis sa rencontre avec Starset s’est essayée à parler et la seule chose qu’elle a sorti en embrassant le bassiste est un « oh you smell good !! » qui a fait éclater de rire tout le monde. On ne connaitra pas le nom de son parfum… Je suis certaine d’une chose, c’est que je ferais tout pour être là à leur prochaine venue en France ! Mais s’il vous plait, venez à Nantes, Paris c’est beau mais la logistique pour y aller est onéreuse.

CYAN KICKS did the same, the whole group was present for a few words and even my mother who has been learning English since meeting Starset tried to speak and the only thing she got out while kissing the bassist was a “oh you smell good!!” which made everyone burst out laughing. We won’t know the name of his perfume… I’m sure of one thing, it’s that I will do everything to be there the next time they come to France! But please come to Nantes, Paris is beautiful but the logistics of getting there are expensive.

PARIS RECOIT SMASH INTO PIECES

Voilà comment s’achève cette soirée mémorable. Il n’est jamais facile de redescendre après un concert… Les émotions sont présentes, l’énergie fait que l’on ne veut pas aller se coucher, et encore moins partir par nous même. Ce fut encore une incroyable expérience que j’ai vécu du haut de mes 16 ans (17 au jour où je rédige ces lignes). Je tenais à remercier la SNCF de ne pas s’être mise en grève comme pour Starset (notre train avait juste été avancé à 6h10 au lieu de 11h00) et de faire en sorte que notre train soit arrivé à l’heure à Montparnasse, je remercie le personnel de la Machine du Moulin Rouge pour leur accueil et gentillesse, un très grand merci à CYAN KICKS pour l’énergie et la superbe découverte de leur univers musical, un très très grand merci à SMASH INTO PIECES pour leur venue en France pour un méga show et pour le temps consacré à son public c’était formidable !

This is how this memorable evening ends. It’s never easy to come down after a concert… The emotions are present, the energy means that we don’t want to go to bed, and even less leave on our own. It was another incredible experience that I had when I was 16 (17 at the time of writing these lines). I wanted to thank the SNCF for not going on strike like Starset and for ensuring that our train arrived on time at Montparnasse, I thank the staff of the Machine du Moulin Rouge for their welcome and kindness , a very big thank you to CYAN KICKS for the energy and the superb discovery of their musical universe, a very very big thank you to SMASH INTO PIECES for their coming to France for a mega show and for the time devoted to its audience it was tremendous !

Je tiens bien évidemment à remercier MAD BREIZH PRODUCTION qui encore une fois, m’a ouvert les portes et rendu possible ce Live Report. C’est une équipe phénoménale que rien n’arrête et que je vous invite à rejoindre pour répandre le bon son et faire grossir notre belle association qui oeuvre à la culture musicale. Je n’oublie pas non plus de remercier VERYSHOW PRODUCTION car c’est la deuxième fois qu’ils nous font confiance aussi et j’espère qu’il y aura d’autres occasions de vous retranscrire à vous tous la passion de la musique dans laquelle je me projette. Merci à vous tous, acteurs et lecteurs de ces moments, merci à ma mère bien évidemment et merci à moi de me bouger le cul pour réussir.

I would obviously like to thank MAD BREIZH PRODUCTION who once again opened the doors for me and made this Live Report possible. It’s a phenomenal team that stops at nothing and that I invite you to join to spread the good sound and grow our beautiful association which works for musical culture. I also don’t forget to thank VERYSHOW PRODUCTION because this is the second time that they have trusted us too and I hope that there will be other opportunities to convey to all of you the passion for music in which I project myself. Thank you to all of you, actors and readers of these moments, thank you to my mother of course and thank you to me for moving my ass to succeed.

Live Report : Célia

Photo : MinoxysPhotography – Copyright –

Demande de photo : [email protected]